پاسخ به شبهاتی در مورد غدیر

پاسخ به شبهاتی در مورد حدیث غدیر

 

 

     سلام 

 دوستان گرامی عید ولایت وسرپرستی  امیر مومنان  اسد الله الغالب  حضرت علی علیه السلام بر شما مبارک به خاطر این ایام فرخنده وبدلیل اینکه  در سایتها ووبلاگهای اهل سنت به شدت در مورد جریان غدیر  شبهه افکنی می شود بر آن شدم مقاله ای را که مربوط به پاسخ این شبهات است که  البته مدت ها پیش در آرشیو وبلاگ بود دوباره در صفحه اصلی قرار دهم که ابتدا اصل  هر شبهه را آورده وسپس پاسخ آن را داده ام

شبهه اول:

اماميه معتقدند كه جمله اصول مذهب اعتقاد اين است كه پيامبر صلى الله عليه وسلم  امامت حضرت علي رضى الله عنه  را معين كرد و او را به عنوان خليفه بعد از خود تعيين نمود و چنين استدلال كردند:

وقتي كه رسول خدا در هجدهم ذي حجه از حجه الوداع بازگشت و به مكاني كه آن را غدير مي ناميدند رسيد در آنجا توقف كردند و در حق علي رضى الله عنه  فرمودند: «من كنت مولاه فعلي مولاه، اللهم وال من والاه  وعاد من عاداه» .

(هر كسي من دوست او هستم علي هم دوست اوست، خداوند ياور كسي باش كه ياور اوست و دشمن كسي باش كه دشمن اوست».

براي آشنا شدن بيشتر با دلايل اهل تشيع به كتاب الغدير علامه اميني مراجعه شود.

پاسخ اول اين است: كه به فرض صحت آن، مطلبي در آن نيست كه اشاره نمايد كه او براي خلافت از ديگري برتر و اولی است و لفظ مولی هم به معناي امام به كار نمي رود، اين از يك جهت و اما از جهت ديگر آن حضرت صلى الله عليه وسلم  فرمودند هر كس من مولاي او هستم پس علي رضى الله عنه  مولاي اوست، يعني در زمان حيات و بعد از رحلت آن حضرت، پس اگر اين قول دليل بر ولایت حضرت علي باشد، لازمه اش اين است كه بايد در زمان پيامبر صلى الله عليه وسلم  هم سرپرستي و مسئوليت امور را داشته باشد چرا كه او بنابر اين قول شريك آن حضرت صلى الله عليه وسلم  در رهبري و ولايت است

 

ادامه نوشته

پاسخ به شعر حجاب ایرج میرزا(2)

هر آنکه عقل و خرد را چنین نقاب کند

چنین به زعم خودش خدشه در حجاب کند

تو کز نظاره جام تهی چنین مستی

چه حاجت است که ساقی پر از شراب کند

بگو رسوم غلط را چه نسبتی به حجاب

هر آنکسی که بگوید به من ،ثواب کند

نگاه کردن اگر بهر ازدواج آمد

به رسم شرع ببیند پس انتخاب کند

ولی اگر نگه از روی لذت و هوس است

چه خوب بره گر از گرگ اجتناب کند

کجاست غیرت مردی که تا دو سه مشتی

حواله دهن باز آن جناب کند

صریح حکم حجاب آمده است در قرآن

نیاز نیست که تفسیر ناصواب کند

بپرس معنی جلباب وانگهی تفسیر

چرا به گفتن چیزی چنین شتاب کند

فقیه شهر مطیع خداست ای نادان

چگونه امر خلافی به شیخ و شاب کند

عناد و جهل و تعصب نهد کنار اول

سپس بیاید و آسوده انقلاب کند

دهان تو نیز فروبند و هر چه خواهی گوی!

مگر نه پرده عصمت وفا به تاب(تاپ) کند!

بس است یک مه و خورشید بهر هر خانه

نیاز نیست پر از ماه و آفتاب کند

پاسخ به شعر حجاب ایرج میرزا(۱)

پاسخ به ترهات ایرج میرزا:

پیامی هست از من سوی ایرج
ببر ای باد ،جُردن،سوی ایرج
پیامی واضح و گویا و روشن
ببر از جانب دل خسته »سعمن«
کجا آسوده جمع آید به یک جا
عفاف و عشوه و رندی و تقوا
سه قفله می کنی شبها چرا پس
در خانه ز بیم دزد ناکس
چرا در خانه پنهان می کنی زر
نریزی روی خاک و پله و در
اگر خود در پی دزدی نباشی
چرا از بهر حفظش در تلاشی
نمی گویی مگر باشد دلت پاک
نباید دیگرت باشد ز کس باک
برو اینک سر هر کوی و برزن
نشان ده هر چه در صندوق و مخزن

نداری گر تو با دزدی سر و کار
برو از درب خانه قفل بردار
کنون دیدی که حرفت نادرست است
دلیل و منطقت هم سست سست است
حفاظ گوهر زیبایی زن
ز دست مرد بی ناموس رهزن
حجاب است و حجاب است و حجاب است
یقینا بهترین راه صواب است
اگر همجنسبازی از حجاب است
چرا در غرب بی حد و حساب است
اگر غربی نداند راه بازی
چرا قانون شده همجنسبازی
زن غربی اسیر دست مرد است
پر از تنهایی و رنج است و درد است
زن غربی دگر قدری ندارد
در آن ماتمکده صدری ندارد
مبین آن چهره و موهای رنگین
قدش خم گشته زیر کار سنگین

فرو پاشیده کانون محبت
شده بی بند و باری رسم و عادت
اگر قبلا اسیر دست شو بود
ولی کدبانوی خوش رنگ و بو بود
کنون گشته اسیر کل مردان
زبهر خورد و خوراکش پریشان
گر اینجا اندکی خوش رنگ و آب است
ز یمن بانوان با حجاب است
اگر فورا از این ره بر نگردد
دگر خر مهره هرگز زر نگردد
نخواندی در بیان معنای جلباب
و یا خواندی خودت را می زنی خواب
بیا ایرج ز پیغمبر حیا کن
چنین یاوه مگو شرم از خدا کن
مزن خود را به خواب ای مرد عاقل
چرا هستی ز کنه کار غافل
اگر باشد عفیف و با حیا زن
بود پوشیده در هر کوی و برزن

زنان را عفت و عصمت حجاب است
نه ناز و عشوه و گفت و جواب است
سخن کوتاه کن ای مرد نادان
شود ارزان چو گوهر شد فراوان

بحث های تخصصی 3 –سلسله مباحث عصرهای پیشاور ردی بر کتاب خنده دار روزهای پیشاور (لطائف پیشاوری) قسمت 1

بحث های تخصصی 3 –سلسله مباحث عصرهای پیشاور ردی بر کتاب خنده دار روزهای پیشاور (لطائف پیشاوری) قسمت 1

  سلام خوانندگان عزیز در این قسمت به ۹ شبهه آقای سجودی در کتاب روزهای پیشاور پاسخ داده ایم که انشا ءالله به تدریج به تمامی شبهات قابل بررسی ایشان پاسخ خواهیم داد

ادعای اول مولف کتاب شبهای پیشاور - همراهی ابوبکر با پیامبر در غار ثور دلیل بر ثبوت خلافت او نیست ! ...

 

    جواب آقای  سجودی به ادعای اول  :

   خوب است که قبول داری، ابوبکر در غار ثور همراه پیامبر بود. نوه های شیعۀ تو در قرن 21 می گویند: او ابوبکر دیگری بود و از بیخ قضیه را منکرند !  البته این دسته  از تو عاقل ترند ! چون می دانند همراهی ابوبکر با رسول در غار اگر دلیل بر ثبوت خلافت ایشان نیست، دست کم دلیل ثبوت ایمان او هست. دلیل اخلاص او ، دلیل اعتماد رسول به او و دلیل همراهی او با رسول در وقت خطر است. و این مسائل شیعۀ قرن 21 را خوش نمی آید و همه چیز را حاشا می کنند. و البته دیوار حاشا بلند است ! خیلی بلند.


*** پاسخ ما  به جواب اول آقای سجودی   :


  

ادامه نوشته

شبهه   "حدیث حوض و طعن شیعه به صحابه" وپاسخ به آن

 

شبهه   "حدیث حوض و طعن شیعه به صحابه"

شبهه: اهل بدعت اين حديث را به عنوان شبهه‌اي در عدالت اصحاب ارائه مي‌دهند، پيامبر -صلى الله عليه وآله وسلم- در مورد حوض مي‌گويد: مرداني بر من وارد مي‌شوند كه من آنها را مي‌شناسم و آنها مرا مي‌شناسند، و از حوض دور كرده مي‌شوند آنگاه مي‌گويم، اصحاب من هستند، اصحاب من هستند، گفته مي‌شود تو نمي‌داني كه بعد از تو چه چيزهائي پديد آورده‌اند[1].

ادامه نوشته

پاسخ به شبهات ومقالات (احترام خانه فاطمه زهرا (س)  ،قضیه فدک واختلاف بین ابوبکر وحضرت فاطمه زهرا (س)

 

به دلیل طولانی وپرحجم بودن اصل مقالات  از آوردن اصل آنها معذوریم لذا شما خوانندگان می  توانید برای دیدن اصل شبهات با جستجوی " وبلاگ اهل سنت جنوب " در گوگل، خودتان اصل مقالات را بخوانید .

پاسخ به شبهات ومقالات (احترام خانه فاطمه زهرا (س)  ،قضیه فدک واختلاف بین ابوبکر وحضرت فاطمه زهرا (س) وتحقیق وتحلیلی پیرامون حدیث ارث  واهانت دجالان به علی (ع) و چرا حضرت علی (ع) سکوت کرد ؟  )

 تمام چیزهایی که گفته اید هیچ دلیلی نمی شود که عمر ، ابوبکر ویارانشان  احترام منزل را نگاه داشته باشند  وهمانطور که در بحث پاسخ به شبهه ( شهادت زهرا بزرگترین دروغ تاریخ ) گفتیم  بیش از 12 تن از  دانشمندان و مورخین  در کتبشان ذکر کرده اند 

 

ادامه نوشته

نوروز مبارك...

عیدخجسته نوروز را به تمامی دوستان عزیز تبریک عرض می کنم وامیدوارم واز خدای متعال خواستارم که سال خوبی داشته باشند همراه با موفقیت روز افزون وهمچنین التماس دعا دارم وامیدوارم که بتوانم در این سال بیشتر در راستای خدمت به اهل بیت قدم بردارم و بیشتر در در ترویج معارف اهل بیت علیهم السلام همت گمارم

یا مقلب القلوب والابصار

یا مدبر اللیل والنهار

یامحول  الحول والاحوال

حول حالنا الی احسن الحال

سلام خوانندگان عزیز

سلام علیکم

ایام فرخنده ربیع الاول بر شما عزیزان مبارک به خاطر تاخیر چند ماهه در آپدیت وبلاگ عمیقا متاسفم واز شما پوزش می طلبم انشاء الله  به زودی با مطلبی در مورد "توجیهات اهل سنت در مورد بدعت  ها واشتباهات عمر  قسمت سوم" به روز خواهم شد .

ما را از دعای خیر خویش محروم نفرمایید

وصلی الله  علی محمد وآله الطاهرین

بحث هاي تخصصي 21 فضيلت تراشي اهل سنت براي عمر به قيمت توهين به پیامبر (ص) قسمت اول

 

بحث هاي تخصصي 21 فضيلت تراشي اهل سنت براي عمر به قيمت توهين به پیامبر (ص) قسمت اول

*** تمامی آدرس ها ومنابع ذکر شده مطابق نرم افزار المکتبة الشامله می باشد ***

شيعه : روایتی که در کتب اهل سنت آمده وآنها آن را صحیح می دانند در صورتی که شیعه آن را خلاف شرع وعقل می داند  وآن روایت مبنی بر این است که   کنیزکی در  حضور پیامبر (ص) دف می زد واز شیطان وعمل شیطانی  خود هراس نداشت  حضرت علی (ع) وابوبکر هم آمدند ولی او همچنان  دف می زد تا اینکه  عمر سر رسید کنیزک همین که عمر را دید دف را زیرش نهاد ونشست در همین موقع  پیامبر (ص) به عمر گفت همانا شیطان از تو می ترسد ....

 

به اصطلاح پاسخ مولف کتاب بلکه گمراه شدی   وسایت اسلام تکس

 دختر سياه فامي نذر كرده بود كه اگر رسول اكرمسالم و پيروزمندانه از جهاد بر گردد، او دف مي زند، رسول اكرم به او گفت: اگر نذر كردي دف بزن و در غير اين صورت خير. رسول اكرم براي ايفاي وعده به وي اجازه داده بود تا دف زند

ادامه نوشته

بحث های تخصصی 20قسمت دوم پاسخ به توجیهات اهل سنت در مورد بدعت ها واشتباهات عمر(در مورد کلاله)


بحث های تخصصی 20قسمت دوم پاسخ به توجیهات اهل سنت در مورد بدعت ها واشتباهات عمر(در مورد کلاله)

*تمامی آدر سها ومنابع ذکر شده با نرم افزار المکتبه الشامله مطابقت داده شده اند *

ایراد سوم شیعه بر عمر:

آن عمری که علمای اهل سنت او را مجتهد می دانند تا آخر عمر معنای

 کلاله را ندانست

از عمر درباره مفهوم كلاله سوال شد ولي او معني آن را ندانست.طبري

 در تفسير خود از عمر نقل كرده است كه گفت: اگر معني كلاله رامي

 دانستم بهتر بود براي من از اينكه قصرهاي شام از آن من ميبودند. و ابن

 ماجه در سنن خود از عمر بن خطاب چنين روايت ميكند: اگر رسول

 اكرم، سه3 چيز را واضح و روشن بيان مي كرد، ازدنيا و ما فيها براي

 من بهتر مي بود: كلاله، ربا و خلافت

توجيهات بسیار خنده دار مولف کتاب بلکه گمراه شدی (اهل سنت)

 

. . . اين تدليس و مشتبه كردن موضوع براي خوانندگان است، براي
 
 توضيح بيشتر اين مطلب، آنچه را كه امام مسلم در صحيح خود از معدان
 
 بن ابي طلحه روايت كرده است، نقل مي كنم و آن چنين است: روز جمعه
 
عمر بن خطاب به ايراد خطبه پرداخت و در آن از رسول اكرم و از
 
حضرت ابوبكر سخن به ميان آورد. بعد فرمود: من بعد از خودم چيزي
 
مهمتر از (كلاله)را باقي نمي گذارم، درباره هيچ چيزي به اندازه (كلاله)از رسول اكرم سوال نكرده ام.
ادامه نوشته